Pátek 21. března 2008 (den 35)

Sláva, školáci mají stále ještě velikonoční prázdniny, což je pro vedení planetária ve Stromovce dost dobrým důvodem, aby pořady pro děti dávaly nejenom v nechutně brzkých ranních hodinách (konkrétně od 10:00), ale též v příjemném čase odpoledním, a tak nám nic nebránilo vydat se na hvězdnou pohádku :o)

Tentokrát byla o skřítkovi, který se staral o planetárium, aby v něm správně fungovaly všechny součástky a promítalo to, co promítat má. Měla jsem trochu obavy, jestli pohádka bude Hynka bavit (přeci jenom zatím mu je pouhých 2,5 roku a odhaduji, že tak 95% z příběhu těžko mohl rozumět)... ale mé obavy byly zbytečné. Vydržel celou dobu sedět a koukat a i když se mu nejvíc líbily "míčky" (rozuměj - Merkur, Venuše, Země...) a celou cestu domů byl samé "Olion, Olion" (ano, Orion bojující s býkem vezoucím kuřátka na hřbetě na něm zanechal hluboký dojem), přeci jenom technická stránka příběhu ho také zaujala, byť se mi to při promítání nezdálo. Jen jsme ze schodů sešli do vstupní haly, neomylně se hnal k vitríně s rozebraným planetáriem a ze všech těch žárovek, promítaček, drátů a já nevím jakých dalších pičičmund byl úplně u vytržení.

No a já opět litovala, že s sebou netahám stativ, neb udržet foťák v ruce při nedostatečném osvětlení byl úkol téměř nadlidský a spoustu potenciálních záběrů jsem ani nezkusila, neb mi bylo líto zbytečného opotřebení foťáku :o/ Ale ono je to koneckonců stejně jedno, i kdybych nebyla jenom křehká žena, ale soumar a stativ s sebou nosila, připadala bych si jak padlá na hlavu, kdybych ho tam měla vytahovat a rozkládat...
(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nového okna.)




7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

dík za připomenutí mých školních let ;)taky jsem tam kdysi byla...ach jo, to už je let...

Petra Míčková řekl(a)...

To je fajn,že ti dovolili fotit.V ostravském planetáriu se to nesmí!Krásné!

Lesana řekl(a)...

TO Petja: Ježíšmarjá, nestraš, já nikoho o povolení nežádala :oD Doufám, že mě teď nemaj na nějaké černé listině a příště mě tam pustěj... :o)

Ratu řekl(a)...

téda, úplně z jiného světa, parádní...

Lucka73 řekl(a)...

Super - normálka jasnej Star trek :o))) Neuvěřitelně technický - pěkný....

Pavlína Peroutková řekl(a)...

to je techniky..a jak pěkně zachycený! dobře, že ses nikoho neptala a fotila :-)

Gabiks řekl(a)...

Krásné a vyvedené fotky :-)