Úterý 26. února 2008 (den 11)

Mno, tak jsem si dneska početla vaše komentáře (děkuji :o) ) a nad voláním po exifu jsem se musela poněkud zamyslet. Nikoli nad tím, jak z fotky vytáhnu potřebné info (to jsem kdysi čirou náááhodou úplným omylem už zjistila), ale sama nad sebou. Abych byla konkrétní - umím se vyjadřovat dostatečně jasně, nebo tady jenom tak plácám, až podstatné skutečnosti v dlouhém textu zanikají?

Dobře, řeknu to na plnou... ústa. Nemá smysl vypisovat exif, protože každá fotka zde umístěná musí projít Photoshopem, jinak by mne hanba fackovala ji sem cpát. Občas sice stačí jenom drobnost (upravit kontrast, úrovně...) - většinou ale na takové úpravy nemám cit, takže je pro mne jednodušší použít plug-in Virtual Photographer od optikVerve Labs a trošku si pohrát s přednastavenými filtry. Pokud je neodhadnu a úpravu přeženu, tak se koneckonců vždycky můžu tvářit, že přeci šlo o umělecký záměr a kdo ho nechápe, je barbar bez kouska citu pro umění :o)

Vlastně taky proto na diskuzi FFF jenom občas nesměle nakukuji, mám pocit, že tam nepatřím, že nejsem dost dobrý fotograf, abych zapadla. Zkrátka - já nemít Photoshop, jsem asi ztracena :o/

Však posuďte sami. Dneska jsem se nad focením nijak obzvlášť zamýšlet nemusela, už od včerejška bylo jasné, že s velkou slávou půjdeme na hřiště u Verunčiny školy, na které byly přidány nové herní prvky a tam si také odbudu svoji fotopovinnost. Holky i Hynek by mě na něj nejradši tahaly už v době, kdy na něm ještě řádili dělníci a houpačky a klouzačky a prolejzačky teprve usazovali. To, co se mi na hřišti povedlo vyfotit, předčilo všechny mé nejhorší představy a večer u počítače jsem skoro uvažovala o možnosti, že snad radši budu předstírat, že jsem třeba z důvodu vlastního úmrtí nemohla vůbec vytáhnout foťák a tudíž dnešní projektový den vynechávám.

Tohle byla asi tak nejlepší fotka:
(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nového okna.)



Detail:


Stejně "úžasně" vypadaly veškeré snímky dělané ve stínu, což byla naprostá většina. Fakt mi nezbylo nic jiného, než otevřít Photoshop a následující obrázek je asi tak to nejlepší, co se mi s fotkou podařilo. Ne, že bych z takových úprav zrovna jásala... ale co už. Snaha se cení a já se HODNĚ snažila ;o)

(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nového okna.)

3 komentářů:

Lucka73 řekl(a)...

Lesano - osobně si myslím, že bez Photoshopu (nebo jinýho programu) už dnešní fotky skoro ani nejdou tvořit. I když se snažím si zvenkupřinést super fotku (a občas se to i povede) - proč jí i tak nepomoct.....
Takže nestyď se za to, že si umíš pomoct. Fotky máš náádhernýýý!!!

Iva Veselá řekl(a)...

Lesano myslím, že tvůj um je v tom, že máš dobré oko, když něco vyfotíš "bez hlavy" úpravou v photoshopu již moc nezmůžeš

Siťa (PST Designs) řekl(a)...

Lesano, ráda bych ti poděkovala za texty u fotografií, to především. Píšeš velmi krásně, někdy až dojemně a věřím, že stejně jako máš pořádek ve slovech, máš ho i ve své hlavě a takových lidí si vážím. A teď ke konkrétnímu článku: i profesionálové které znám, protahují fotky úpravami, minimálně je zbavují šumu a často i velcí borci prostě napráskají fotky do kompu a zapnou plug-in. Vždy je potřeba využít možností, které máme a často nahradíme levnější optiku filtrováním v počítači. A proč ne? Tohle je právě kouzlo digitální fotografie! V minulosti bylo retušování a vyvolávání vlastních fotek také velkým uměním, kdy jsi časem osvitu ovlivnovala výsledek! Ale to hlavní je tvé oko v hlavě a úhel pohledu. Miluji Tvou čokoládu a jsem si jistá že Ty máš cit pro to, jak fotit.