Pondělí 25.2. 2008 (den 10)

Po několikadenní pauze bez netu jsem nakoukla na diskuzi FFF a mezi prvními jsem viděla Dib úvahu na téma Projekt 365. Nevím, jaké konkrétní fotky jí k té úvaze vedly, ale... ale. Já sama si fotky taky dělám hlavně na zachování vzpomínek... konečně, právě proto (zatím) nejsem líná k fotkám přihodit i pár slov s okolnostmi vzniku. Ovšem chápu, že i přes moje texty čtenáři mého blogu v těch fotkách nikdy nemůžou vidět to, co v nich vidím já. Ne všechno tady řeknu - například proto, že je to pro mne naprostá samozřejmost, o které mě ani nenapadne mluvit nebo že si naopak řeknu "co je komu do toho".

Třeba zrovna ti moji dinosauři. Pro někoho to může být jenom blbnutí s hračkami, pro někoho cvičení se s prací v Photoshopu... no, prostě jenom blbinka, která se zachováním vzpomínek na ten který den v roce nemá žádný smysl. Ale pro mne to jsou oblíbené hračky mých dětí, je to vzpomínka na jejich rozzářené oči, když se vrátily od babičky a viděly, jak si maminka bez nich doma hrála :o)

Nebo kočičky. Pro mne to není jenom kus větve, pro mne je to vzpomínka, jak jsem se za deště opatrně proplétala mezi větvemi stromu a hledala ten nejhezčí záběr. Miluji déšť a miluji chvíle, kdy můžu být sama, je to pro mne hezká vzpomínka na moje momentální duševní rozpoložení. I když je to vzpomínka na to, jak jsem byla sama a bez dětí ;o)

Fotka, ke které mám vztah, ve mně vyvolá vzpomínky na okolnosti focení. Je jedno, jestli jsou na obrázku věci, kytky, brouci, děti nebo jiná havěť - jakmile mi je fotka milá, nevidím v ní jenom třeba nějakou kytku, vzpomenu si i na to, že jsem ji fotila na procházce s dětmi a že jsme všichni téměř ulehli na zem, abychom dobře viděli a radovali se, jak se květ krásně rozvíjí a že už tedy pomalu přichází jaro...

A není to tím, že v projektu jsem teprve pár dní, takže minulost je vlastně stále přítomností, vidím to i na starších fotkách, které má Zbyněk jako spořič obrazovky notebooku. Některé z fotek mi dneska už nic neříkají, ba dokonce kolikrát tápu, které z našich dětí jsme zrovna fotili. Některé jsou pro mne ale něco víc, i po letech si vybavuji, proč jsem je fotila, co se tehdy dělo nebo alespoň co jsem tehdy cítila. Sem na blog se snažím vybírat právě takové fotky, které pro mne ten náboj mají. Ať už pro ostatní vypadají jako fotky vzpomínkové... nebo jako čirý pokus o umění ;o), který nemá se vzpomínkami nic společného.

(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nového okna.)



7 komentářů:

dib řekl(a)...

lesano, já jsem ani tak nemyslela cizí fotky, jako spíš moje, kdybych se pokoušela s váma držet krok. já bych musela jít úplně mimo svoje všední témata.. aspoň teď v tuto chvíli.. napíšu eště aj na diskuzi.
tady ti chcu říct, že nemám pochyby, že ty fakt nedumáš "co bych asi tak vyfotila do projektu, abych byla nejlepší a ohromující", protože ty taková jsi, v jakýkoliv tvůj všední den.

Lucka73 řekl(a)...

krásný makro - to především!!!! A navíc super okamžik rozkvítání - pěkný!!!

Petra řekl(a)...

Lesano,napsala jsi to tak,jak to cítím i já ;-)A máš krásné fotky!

klarissa řekl(a)...

...těším se na každou tvojí fotku i její komentář...máš vyjímečný dar slova...

Lenka Pokorná řekl(a)...

Opakuji co bylo řečeno - nádherná fotka, úžasný text.. Vidím to úplně stejně.. kouknu na fotku starou 2 roky a přesně vím co jsem právě prožívala..
Jsem ráda, že ses přidala!!!

Iva Veselá řekl(a)...

Lesano tvoje fotky jsou úžasné, opravdu nádhera, jak květ nebo zachycení dětí, prostě super.

Siťa (PST Designs) řekl(a)...

jedním slovem - krása!