Úterý 19. února 2008 (foto 4)

Dnešní den byl úžasný - děti byly (a stále ještě jsou) u tchánovců a já si volná a bezdětná odskočila do knihkupectví. Napadlo mě, že bych si mohla koupit nějakou hezkou (a třeba i drahou) knížku o digitálním focení. Prohlédla jsem si všechny vystavené (s výjimkou Digitální fotografie pro seniory... zatím ještě nespadám do správné věkové kategorie) a byla jsem moc potěšena :o)

Všechny odborné knihy totiž předpokládaly, že "to něco", co vyleze z foťáku, je jenom jakýsi polotovar, který se hodnotnou fotografií stává teprve v okamžiku, kdy je protažen nějakým grafickým programem, nejlépe Photoshopem. A přesně tohle já tvrdím celou dobu a když to mám teď potvrzené i od odborníků, nemusím mít špatné svědomí, že zatím ani jednu z fotek bych sem na blog nemohla vystavit, nemít v počítači PS ;o)

MMCH žádnou knihu jsem nakonec nekoupila. Technice fotografování se nijak obzvlášť nevěnovaly, víceméně všechno jsem buď věděla nebo minimálně tušila (shází mi pouze "drobnost" - naučit se všechny mé znalosti používat v praxi). A úpravě fotografií v PS se zas naopak věnovaly tak detailně, že jsem na poučky jenom nevěřícně zírala a naprosto se nechytala. Možná bych mohla začít tím, že přestanu věřit své intuici, se kterou PS používám, a zkusím si přečíst základní návod... a pak si zajdu do knihkupectví znova, tentokrát rovnou do oddělení počítačové literatury a pořídím si knihu o PS pro pokročilé ;o)

Jinak jedna z těch knih (uf, fakt si nepamatuji, která) zacházela do takové hloubky, že i na fotce vychrtlé modelky bylo ukazováno, kterak se lze téměř bezpracně zbavit "velkého zadku a stehen" :oO

V obchodě jsem se vytáhnout foťák neodvážila (ono stačilo, že jsem přes hodinu překážela v uličce a postupně přečetla všechny fotoknížky), nicméně mě aspoň napadlo jít doma v noci na číhanou a vyfotit si, jak se chovají postavičky z dětských knížek, když se o ně zrovna nikdo nezajímá. Výsledek byl... překvapující. Však posuďte sami ;o)

(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nov
ého okna.)

5 komentářů:

Lucka73 řekl(a)...

No, tohle je bomba!!!! Koukej se pochlubit - na stativu, bez blesku s dlouhou expozicí? Nebo jak jsi na to šla? Vypadá to ... tajemně, kouzelně, krásně....!!

Anonymní řekl(a)...

Lesano to je super nápad!A to je teprve začátek projektu!Moc se těším na pokračování! Petja24

dib řekl(a)...

parádní nápad, parádní fotka!

Pavlína Peroutková řekl(a)...

Teeda ty sis vyhrála!:-) Kam na ty nápady chodíš?

katth řekl(a)...

ha... oni jsou zivi a kdyz se nikdo nediva....
moc pekny!