Středa 25. června 2008 (den 131)

Tak jsem si pod fotkou s beruščími vajíčky přečetla povzdech o nemožnosti najít v trávě ani mravence a rozhodla jsem se, že vás musím poučit o tom, kde hledat broučky :o) Když nejsou v trávě (což u nás momentálně snad ani nejsou, protože všude projíždí sekací autíčka... a mně připadá, že v takovém případě všichni broučci zmizí, dokud tráva zas trochu nenaroste), hledejte je na zdi baráků. Tam to taky docela žije ;o) Třeba hned na první fotce si přátelsky povídá larva berušky s pavoučkem.

Tuhle larvu jsem dneska objevila vlastně náhodou. Nejdřív jsem myslela, že je to jenom nějaké chmýří v pavučince nebo tak něco... a pak mě překvapilo, že ono to i má nožičky (což je částečně vidět na druhé fotce) a docela čile to pobíhá po zdi :o) Měl by to být huňáček (v životě jsem nic takového neslyšela), jinak tedy to patří mezi slunéčkovité. No, a ode dneška chodím pravidelně sledovat tuto zeď, jestli se mi podaří poznat, jak to kuklí a jaký brouček se z kukly vyloupne :o)

MMCH dneska jsem si uvědomila, že už z těch hmyzounů magořím. Při prohlížení jsem larvu nějak nešikovně chytla, až jsem do ní zajela nehtem... v první chvíli jsem se lekla, že jsem ji zabila, pak jsem si ale všimla, že jsem z ní "jenom" odstranila to bílé huňaté, z poloviny těla zůstala larva s holým tělíčkem. Nevím, jaký následek je s tím spojený, nicméně já VIDĚLA, jak se na mne udiveně podívala a s uraženým výrazem v očích rychle utekla... :o/
(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nového okna.)


0 komentářů: