Středa 7. května 2008 (den 82)

Neodolala jsem pokušení jít se podívat, jestli najdu prázdnou kuklu po vylíhnuté berušce... a našla :o) Místo, kde jsem kuklu nafotila, je prakticky vedle Verunčiný školy, takže jsme se tam zaskočili podívat po vyučování. "Naše" kukla byla prázdná... a krom ní na zídce i listech byla spousta dalších a dalších "budoucích berušek". Krásně se dalo vidět, jak kuklení vlastně probíhá. Já si ve své naivitě představovala, že se larva do něčeho nějak zamotá nebo tak něco :o) a ono ne - larva se prostě zadečkem přichytí ke kameni nebo k lístku a jak si tam tak visí, tak postupně kuklovatí a kuklovatí a stále víc se přestává podobat larvě a začíná vypadat jako kukla... až pak prd a z kukly je beruška. Měla by to být záležitost několika dní.

Chvíli jsem byla v pokušení děti třeba někam pevně přivázat, aby nenapáchaly škody a usadit se s foťákem k zídce a čekat a čekat a čekat, než z nějaké kukly poleze beruška... ale nakonec jsem tento svůj geniální nápad vzdala. Verunka mi totiž začala vyprávět, jak jí ve škole paní učitelka povídala, že mě posledně viděla, kterak tady lezu s foťákem po zemi... ehm. Co by asi tak o mne lidem vykládala poté, až bych se před zídkou utábořila s dostatečnou zásobou jídla a pití a s dětmi přivázanými u blízkého stromu? Nevím... a tak nějak to radši ani vědět nechci ;o)

Pozn. 20.5.2008 - kukla po vylíhnutí s beruškou
(Po kliknutí do obrázku se fotka zvětší do nového okna.)


3 komentářů:

milu řekl(a)...

Takhle vypadá kukla po berušce? Tu jsem snad nikdy neviděla

Dadouch řekl(a)...

Lesano moc děkuji za tvé hmyzí fotečky a komentáře k nim. Vůbec nemám páru o larvách a vůbec o hmyzu. Díky Tobě něco málo vím a můžu dětem povídat něco více z této oblasti. Fakt super a ještě jednou díky :o)

dib řekl(a)...

no jo, čučím jako puk.